• Vazgeç
    Filtrele
  • Müzayede Kuralları
Filtrele

13. Koleksiyonluk Resim ve Hat Müzayedesi

13. Online Müzayede'de yer alan tüm eserler kurumumuz güvencesinde olup, resim ekspertizleri  Yüksek Ressam / Restoratör BAYRAM KARŞİT tarafından yapılmıştır.

13. Online Müzayede 26 Eylül PAZAR günü saat 15:00'dan itibaren CANLI olarak devam edecektir.  Her lotun ekranda kalma süresi 30 saniyedir. Lotlar sıra ile satışa çıkacak ve son 10 saniyede teklif gelmesi halinde her lot 20 saniye daha uzayacaktır.

Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 15 (on beş) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir,aksi halde  hukuki işlem başlatılır ve cezai şartlar uygulanır.

Sayın koleksiyoner ve sanatseverler, eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +905321715331no'lu telefondan bilgi alabilir, Hüsrev Gerede Caddesi no: 52/2 Teşvikiye'deki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Lot: 13 » Resim

BEYZA GÖNENSAY (1932-2021)

"Figürlü Kompozisyon". İmzalı. 1976 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya. 43 x 43 cm.

"Sanatçı 1932 yılında İstanbul'da doğdu. Orta ve lise öğrenimini Arnavutköy Amerikan Kız Kolejinde tamamladı. 1952 yılında girdiği Güzel Sanatlar Akademisinde 4 yıl süreyle Yüksek Resim bölümü Cemal Tollu atölyesinde eğitim gördü. 1 yıl süreyle İngiltere'de resim üzerine araştırmalarda bulundu. 1973-1983 yılları arasında beşi İstanbul'da , beşi de yurt dışında olmak üzere on kişisel sergi açtı. Yurtdışındaki kişisel serrgileri Almanya'nın Stuttgart, Köln , Hannover ve Hamburg kentlerinde gerçekleşmiştir"

Detaylar
Lot: 14 » Resim

BEYZA GÖNENSAY (1932-2021)

"Figürlü Kompozisyon". İmzalı. 1976 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya. 41 x 41 cm.

"Sanatçı 1932 yılında İstanbul'da doğdu. Orta ve lise öğrenimini Arnavutköy Amerikan Kız Kolejinde tamamladı. 1952 yılında girdiği Güzel Sanatlar Akademisinde 4 yıl süreyle Yüksek Resim bölümü Cemal Tollu atölyesinde eğitim gördü. 1 yıl süreyle İngiltere'de resim üzerine araştırmalarda bulundu. 1973-1983 yılları arasında beşi İstanbul'da , beşi de yurt dışında olmak üzere on kişisel sergi açtı. Yurtdışındaki kişisel serrgileri Almanya'nın Stuttgart, Köln , Hannover ve Hamburg kentlerinde gerçekleşmiştir"

Detaylar
Lot: 15 » Resim

BEYZA GÖNENSAY (1932-2021)

"Figüratif". İmzalı. 55x60 cm. 1982 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.

"Sanatçı 1932 yılında İstanbul'da doğdu. Orta ve lise öğrenimini Arnavutköy Amerikan Kız Kolejinde tamamladı. 1952 yılında girdiği Güzel Sanatlar Akademisinde 4 yıl süreyle Yüksek Resim bölümü Cemal Tollu atölyesinde eğitim gördü. 1 yıl süreyle İngiltere'de resim üzerine araştırmalarda bulundu. 1973-1983 yılları arasında beşi İstanbul'da , beşi de yurt dışında olmak üzere on kişisel sergi açtı. Yurtdışındaki kişisel serrgileri Almanya'nın Stuttgart, Köln , Hannover ve Hamburg kentlerinde gerçekleşmiştir"

Detaylar
Lot: 16 » Resim

BEYZA GÖNENSAY (1932-2021)

"Saat Kulesi". İmzalı. 55x63 cm. Tuval üzeri yağlıboya.

"Sanatçı 1932 yılında İstanbul'da doğdu. Orta ve lise öğrenimini Arnavutköy Amerikan Kız Kolejinde tamamladı. 1952 yılında girdiği Güzel Sanatlar Akademisinde 4 yıl süreyle Yüksek Resim bölümü Cemal Tollu atölyesinde eğitim gördü. 1 yıl süreyle İngiltere'de resim üzerine araştırmalarda bulundu. 1973-1983 yılları arasında beşi İstanbul'da , beşi de yurt dışında olmak üzere on kişisel sergi açtı. Yurtdışındaki kişisel serrgileri Almanya'nın Stuttgart, Köln , Hannover ve Hamburg kentlerinde gerçekleşmiştir"

Detaylar
Lot: 18 » Resim

ZEKİ KIRAL (1927-?)

"Boğaziçi". İmzalı. 1998 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya. 40 x 50 cm.

"Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde önce Cemal Tollu sonra İbrahim Çallı atölyesinde, Feyhaman Duran ve Ali çelebi ile çalıştı. Bir yandan İstanbul Üniversitesinde öğrenim görürken, bir yandan da Güzel Sanatlar Akademi sinin Yüksek Resim Bölümünde eğitim görüyordu.

Resim bölümündeyken Kübik etkiler almış ve Kübizmin tesiriyle sağlam desenci yapısını da birleştirerek Konstraktivist resimler yapmıştı. 1952 yılında Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nin yüksek bölümünden mezun oldu. Aynı yıl İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Gazetecilik Bölümü’ndeki öğrenimini de tamamladı. Ve askere gitti. Askerlik hizmetini yedeksubay olarak tamamladı. 1954-56 yıllarında nonfigüratif çalışmalar yapıyordu.1956’da Yeni Meclis binası resimleri için Afyon’a gönderildi.

1957 yılında Şefik Bursalı , Nazmi Dayan, Saim Özeren, Muhtar Aykın ve Nihat Pınarlı ile 6’lar Grubunu kurdular ve bir çok ilde sergiler açtılar.

1960’lı yıllarda hat sanatımızdan esinlenerek soyut ürünler vermeye başlamıştı. Hayal oyunumuzun ünlü figürleri Karagöz ve Hacivat’la birlikte halk sanatımızın yerel motiflerini de kullanarak, kendine özgü bir yorum ve anlatım içinde eski İstanbul görünümlerini resmetti. Bu anlayıştaki bir yapıtı 1961’de Paris Art Moderne Müzesi’nde Çağdaş Dünya Sanatçıları Sergisi’ne alındı. 1962 yılında Hamburger Fernlehbinstut Mühendislik Bölümüne girdi. SGD Dermstad Mimarlık Okulunda Korespondat öğrenci olarak öğrenim gördü.

Uzun çalışmalar gerektiren bu türden yapıtları daha çok yabancı sanatseverlerin ilgisini çektiğinden, çoğu yurtdışındaki koleksiyonlarda bulunmaktadır. Daha sonraki yıllarda doğa-insan ilişkilerini içeren kompozisyonlar yaptı.

1961 yılında bir yapıtı, paris Art-Modern Müzesi’nde Çağdaş Dünya sanatçıları sergisinde sergilendi. Uzun çalışmalar gerektiren bu anlayıştaki yapıtları, genelde yabancı sanatseverlerin ilgisini çektiğinden çoğu yurt dışındaki koleksiyonlardadır. Bir yandan sosyal çalışmalarda bulunan Kıral, bir süre UNESCO Plastik Sanatlar ve 1960 İhtilalından sonra Milli Eğitim Bakanlığı Güzel Sanatlar komisyonlarında çalıştı. Türkiye Ressamlar Cemiyeti başkanlığı ve Türkiye Güzel Sanatlar Federasyonu reisliği yaptı.

1987 yılında kendi kuşağının ressamları olan bazı arkadaşları ile Bizim Grubunu kurarak her yıl Ankara ve İstanbul ‘da sergiler açmışlardır. Bizim Grubun diğer üyeleri ise: Leyla Gamsız, Selim Turan, Krıistin Saleri, Hüseyin Gezer, Zerrin Bölükbaşı, Nuri Abaç, Şadan Bezeyiş, Dinçer Erimez ve Şükriye Dikmen dir.

16 kişisel sergi yanı sıra yurt içinde ve dışında pek çok karma ve gurup sergilere katıldı. . Bugüne kadar 52 kişisel serginin yanı sıra yurt içi ve yurtdışında pek çok karma ve grup sergilerine katılmış üretken bir sanatçı oldu. Atölyesinde pek çok ressamla çalıştı.

Zeki Kıral sanat hayatı boyunca 7 onur ödülü sahibi olmuştur. Gençlik yıllarında iki kez birincilik, bir ikincilik kazanan sanatçı, 1960’dan bu yana hiçbir jürili ve yarışmalı sergiye katılmayan sanatçının, biri Unesco AIAP Türkiye Ulusal Komitesi Uluslararası Plastik Sanatçılar Derneği tarafından verilmiş 7 Onur Ödülü vardır. Sanatçının; yurtiçinde ve yurtdışında pek çok koleksiyon ve müzelerde eserleri bulunmaktadır. Pek çok özel ve tüzel koleksiyonlarda ve müzelerde yapıtları bulunmaktadır.

Detaylar
Lot: 34 » Resim

ALİ RIZA BEYAZIT (1883-1963)

"İstanbul". İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. 42 x 56 cm. *Ebadı , sanat kalitesi ve kondüsyonu ile müzelik bir eserdir.

Çerçeveli Ebat: 56 x 70 cm

*Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.

"Eyüp Sultan Veteriner ve Eczacı Askeri Rüştiyesi’ni, daha sonra Kuleli Askeri Lisesi ve Harbiye’yi bitirdi ve 1907’de teğmen olarak askeri yaşamına başladı. Asker kökenli ressamlarımızdan biri olan sanatçı, Harp Okulu’ndayken dönemin önemli ressamlarından olan Hoca Ali Rıza ve Halil Paşa‘dan resim dersi aldı. Çocukluğundan beri bu sanata yeteneği olan ressamın eserlerinde Hoca Ali Rıza ve Halil Paşa’nın etkileri görülür.

Tabiattan aldığı konuları kendi görüş ve sezişleriyle tuvallerine aktaran sanatçı için peyzaj ustası demek hiç de yanlış olmaz. 1963 yılında ölen ressamımızın eserleri pek çok özel koleksiyonlarda yer almaktadır."

Detaylar
Lot: 41 » Hat

ŞALCIZADE SEYYİD HASAN HÜSNÎ EFENDİ (ö.1864)

"Bil ki muhakkak Allah'dan başka ilâh yoktur" .Celi Sülüs İstif. Ketebeli. Hicri 1273 / Miladi 1856 tarihli. 53x50 cm.* Tezhibi, yazı kalitesi ve nadiriyeti ile müzelik bir eserdir.

Çerçeveli Ebat : 70 x 67 cm

"Levhanın alt kısmında "Hafız Râif beyefendi birâderimize yâdigâr-ı âcizânemdir. 8 Temmuz 1337  , Mehmed Bahaeddin" notu bulunmaktadır.

"Şalcı esnâfından İsmâ‘il Ağa’nın oğlu olarak İstanbul’da doğdu. Müderris ve Fâtih’deki Nakş-ı Dîl Vâlide Sultan Mektebi’nin hüsn-i hat muallimi Şalcızâde Seyyid Mehmed Reşîd Efendi’nin ağabeyidir. Ancak hayatına dâir hiçbir bilgiye ulaşılamamıştır. Hüsn-i hattı Kebecizâde Mehmed Vasfî Efendi'den meşkederek icâzet almıştır. Mekteblerde hüsn-i hat talimi ile meşgul olan erbâb-ı hattan olması muhtemeldir. "

 

Detaylar
Lot: 42 » Hat

MAHMUD CEMALEDDÎN EFENDİ (ö.1893)

"Allahü veliyyüt-tevfîk, ve hüve ni'mel Refîk" ("Muvaffakiyet Allah'tandır. O en iyi dost ve en iyi yardımcıdır"). Ketebeli. 46x60 cm. Hicri 1298 /M.1880 tarihli. *Yazı kalitesi ve kondüsyonu itibarı ile müzelik bir eserdir.

"Çukurcumalı olan Mahmud Cemâleddîn Efendi, ömrünü kitâbetle tüketmiş erbâb-ı hattan idi. Mahmud Celâleddîn Efendi’nin önde gelen tilmizlerinden olan Seyyid Mehmed Tâhir Efendi’den sülüs ve nesih meşketmiştir. Resmî kitâbetle meşgul iken vefât etmişse de, tarihi malûm değildir.

Ömrü boyunca Mahmud Celâleddîn üslûbuna bağlı kalan Mahmud Cemâleddîn Efendi’nin çok mağrûr olduğu ve Mustafa Râkım Efendi’nin yazdığı Nusretiyye Cami yazılarını beğenmediği için, “Bu yazıları silin, boğaz tokluğuna yeniden yazayım!” dediği mervîdir. " (Kaynak: ketebe.org)

Detaylar
Lot: 43 » Hat

MAHMUD CEMALEDDÎN EFENDİ (ö.1893)

Celi Sülüs İstif. Hicri 1299 / M.1882 tarihli.Ketebeli.42 x 60 cm. "Allah Celle Celaluhu , Muhammed Sallallahu Aleyhi Vesellem, Ebubekir, Ali, Osman, Ömer, Hasan ,Hüseyin .(Allah hepsinden Razı Olsun)" yazmaktadır. *Kondüsyonu ve sanat kalitesi itibarı ile müzelik bir eserdir.

"Çukurcumalı olan Mahmud Cemâleddîn Efendi, ömrünü kitâbetle tüketmiş erbâb-ı hattan idi. Mahmud Celâleddîn Efendi’nin önde gelen tilmizlerinden olan Seyyid Mehmed Tâhir Efendi’den sülüs ve nesih meşketmiştir. Resmî kitâbetle meşgul iken vefât etmişse de, tarihi malûm değildir.

Ömrü boyunca Mahmud Celâleddîn üslûbuna bağlı kalan Mahmud Cemâleddîn Efendi’nin çok mağrûr olduğu ve Mustafa Râkım Efendi’nin yazdığı Nusretiyye Cami yazılarını beğenmediği için, “Bu yazıları silin, boğaz tokluğuna yeniden yazayım!” dediği mervîdir. " (Kaynak: ketebe.org)

Detaylar
Lot: 46 » Hat

MEHMED ZEKİ DEDEEFENDİ(1812-1881)

Talik Kıta. Ketebeli. Gülistan-ı Sadiden kesitler yazılı. 46x35 cm. Sanat kalitesi ve nadiriyeti ile koleksiyonluk bir eserdir.

"İran tarzında ta’lik hattının son devrideki en önemli isimlerinden biri olan Mehmed Zekî Dedeefendi, Uğur Derman’ınn naklettiğine göre, hatt-ı ta’liki Sâhib-i Kalem nâmı ile ma’ruf Mirzâ Aka Afşâr’dan öğrenmiştir.  

Osmân Gâzî Türbesi’nin tamirini takiben kapı balasına asılan Şâ’ir Nevres’in yazdığı tarihi ile Mısır Vâlisi Mehmed Alî Paşa’nın oğlu “Küçük” Mehmed Alî Paşa’nın H. 1277/M. 1860-1861 tarihli mezartaşı kitâbesi ve Senih Efendi’nin H. 10 Muhârrem 1278/M. 18 Temmuz 1861 tarihinde taşbasma basılan mersiyesinin yazısı Mehmed Zeki Dedeefendi’nin eser-i kalemidir. Ta’likle bir hayli Mesnevi-i Şerif istinsah etmiş olduğu menkul ise de, herhangi bir nüshasına tesadüf edilmemiştir. Yine ta’likle yazdığı Bayburdlu Zihnî’nin Hikâye-i Garibe adlı eseri İbnülemin’in nezdinde mahfuz iken, şimdilerde istanbul Üniversitesi Kütüphanesi’nde bulunmaktadır. "

Detaylar
Lot: 47 » Hat

ABDÜLKADİR ŞÜKRÎ EFENDİ (ö.1807)

Nesih hat ile hadis-i şerifler yazılı. Ketebeli.Necmeddin Okyay ekspertizli , "Saray hattatı Abdülkadir Şükrü hattıdır.Necmeddin Okyay" yazılı . 31x27 cm. Yazı kalitesi, kondüsyonu ve nadiriyeti ile koleksiyonluk bir eserdir.

Ünlü Hattatın Müzayedelerde Satılan Bazı Eserleri:

1) Bali Müzayede / Hilye-i Şerife (47x28 cm) / 29.04.17 / Satış Fiyatı: 75.000 USD.

2)Antik A.Ş/  Hilye-i Şerife (69x47 cm) / 06.12.09/ Satış Fiyatı:45.000 USD

3) Nişantaşı Müzayede / Hilye-i şerife (42x26 cm)/ 22.05.13 / Satış Fiyatı: 37.000 USD

"Ayasofyalı Abdurrahmân Hilmî Efendi’nin tilmizlerinden olan Abdülkadir Şükrî Efendi, daha sonra Abdülkadir Hamdî Efendi’den yeniden sülüs ve nesih meşketmiştir. Hâfız Osman tarzındaki kudreti ile şöhret kazanınca hâcegân rütbesiyle saray-ı hümâyûn kâtiblerinden olmuş, daha sonraları Enderûn-ı Hümâyûn’da hüsn-i hat talimine memur edilmiştir. Bu esnada Sultan 3. Selim'e meşk hocalığı yaptığından eserlerine “hâce-i sultanî” ünvânı ile ketebe koymaya başlayan Abdülkadir Şükrî Efendi, onun emriyle Şehzâde Mustafa'ya da meşk vermiştir. “Hâce-i Sultanî” yanında eserlerine “Kâtibü’s-sarayü’s-sultanî” ve “Hâce-i Enderûn-ı Hümâyûn” ünvânlarıyla ketebe düşmüş olan Abdülkadir Şükrî Efendi H. 1221/M. 1806 senesinde vefât etmişse de, gömüldüğü yer belli değildir."

Detaylar
Lot: 49 » Hat

YAHYA HİLMİ EFENDİ (1833-1907)

Sülüs Nesih kıta, imzalı, Hicri 1319 / Miladi 1901 tarihli, 33x40 cm. *Yazı kalitesi, nadiriyeti ve kondüsyonu itibarı ile müzelik bir eserdir.

"Sülüs Oklu Besmele altında: Ömer bin Hattab'a (ra) bir adam gelerek şöyle dedi: Sizin kitabınızda bir ayet var ki o bize inse idi biz o günü bayram ilan ederdik. Hangi ayet diye sordu Hz.Ömer. Adam: Bugün sizin dininizi tamamladım ve sizden din olarak İslam’ı kabul edeceğim ayeti, dedi. Hz.Ömer cevaben: Evet biz o ayetin indiği Arefe gününü bayram günü ve o ayetin indiği Arafat’ı kutsal yer olarak kabul ediyoruz “

"Yeniçeri esnâfından iken, ocağın lağvından sonra Bâyezid’de kâğıdçcılık yapmaya başlayan Ayntablı Dalkılıç Hacı Halîl Ağa’nın oğlu olarak H. 1249/M. 1833'te, ömrü boyunca ikamet edeceği İstanbul’un Süleymaniye semtindeki hânelerinde doğdu. Sıbyân mektebini bitirdikten sonra, henüz 15 yaşında olduğu hâlde Bâb-ı Ser-askerî’de Nizâmiye Jurnâl Kalemi’nin mülâzımlarından oldu. Bu arada Ahmed Hâzım Efendi’nin Bâyezid ve Sultan Ahmed camilerindeki derslerine devam ederek, H. 1281/M. 1864 senesinde icâzet aldı.

1848’de başladığı memuriyette ise senelerce hüsn-i hizmetten sonra H. 1293/M. 1876’da kalemin mümeyyizliğe ve nihâyet müdürlüğe kadar yükselen Yahya Hilmî Efendi, altmış seneye yakın hizmetten sonra 1907’de, görevinin başında iken edây-ı salât ettiği esnâda vücûduna isâbet eden inme nedeniyle görevden çekilmişdi ve aynı senenin 23 Kasım günü vefât etti. Süleymaniye Cami hazîresinde medfûndur. 

Tedrîcen sâlise, sâniye ve ûlâ sınıf-ı sânîsi rütbelerini elde etmiş olan Yahya Hilmî Efendi’nin “orta boylu, vücûdu enli, sarıdan mübeddel beyaz sakallı, güzel yüzlü, müttekî, mü’eddeb, mütevazı ve dil-nevâz” bir zât olduğunu, kendisini tanımış olan İbnülemin Mahmud Kemal İnal nakletmektedir. "

Ünlü Hattatın Müzayedelerde Satılan Bazı Eserleri:

1) Portakal Sanat ve Kültür Evi / Hilye-i Şerife (70x50 cm) / 20.12.14 / Satış Fiyatı: 230.000 USD.

2)Antik A.Ş/ Hilye-i Şerife (58x40 cm) / 27.02.11 / Satış Fiyatı:173.000 USD

3) iSTANBUL ANTİK SANAT / Hilye-i şerife (59x42 cm)/30.11.13 / Satış Fiyatı: 151.000 USD

 

Detaylar
Lot: 50 » Hat

MEHMED TAHİR EFENDİ (ö.1845)

Celi Sülüs yazı ile 4 satır yatay levha. Ketebeli, 40x50 cm. Nadir bulunur, sanat değeri yüksek , müzelik bir eserdir.


"Gönül yıkmak harâb itmek gibidir Beyt-i Ma'mûr'ı
Velî yapmak hezârân Kâ'be bünyâd itmeden yeğdir
Kul itmek lûtf u ihsân ile kendüye bir âzâdı
Efendim nice yüzbin bende âzâd itmeden yeğdir"

"Seyyid Ahmed Efendi'nin oğlu olarak İstanbul'da doğdu. Tahsîli ve Mahmud Celâleddîn Efendi’ye ne zaman bağlandığı ve icâzet aldığı hakkında bir bilgi yoktur. Hâkkâkzâde hattı ile muhârrer Tezkîre-i Hattâtîn’de beyân edildiği üzere “celî yazıda üstâdına fâ’ik” olduğundan, şehzâdelik zamanında Sultan Abdülmecîd’e hüsn-i hat dersleri vermiş ve cülûsundan sonra da “mu‘allim-i hatt-ı sultânî” ünvânını elde ettiği gibi, Nur-ı Osmaniye Cami’nin hitabet hizmetine tayin edilmiştir. Bu hal üzere iken H. 1262/M. 1846'da vefat ederek, Eyüp’te, Kırkmerdiven mevki’nde Hâkim Kutbeddîn Mektebi civârına defnedilmiştir. Ancak bugün mezartaşı mevcut değildir.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 4
sonraki