• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

11. Koleksiyonluk Resim ve Hat Müzayedesi

11. Online Müzayede'de yer alan tüm resimler kurumumuz güvencesinde olup Yüksek Ressam/Restoratör BAYRAM KARŞİT tarafından ekspertiz edilip onaylanmıştır.

11. Online Müzayede 30 Haziran ÇARŞAMBA günü saat 21:00'dan itibaren CANLI olarak devam edecektir.  Her lotun ekranda kalma süresi 30 saniyedir. Lotlar sıra ile satışa çıkacak ve son 10 saniyede teklif gelmesi halinde her lot 20 saniye daha uzayacaktır.

  • Kategori: Resim
Lot: 13 » Resim

BEHRUZ KİA (d.1937)

"Taşlar ve Çiçekler". Tuval üzeri yağlıboya. 90 x 130 cm. İmzalı.

"Ressam, şair ve gazeteci. 1937, Tahran / İran doğumlu. İlk ve ortaöğrenimini Tahran ve Beyrut’ta yaptı. Üniversite eğitimini ABD’de tamamladı. Boston Emerson College’da, New York Actors Studio’da, Los Angeles Theatre of Arts’ta rejisörlük, sinema ve televizyon eğitimi aldı. Michigan State Üniversitesinden televizyon ve sinema dallarında yüksek lisans derecesi alan Kia, 1979 İran Devrimine kadar Ulusal İran Radyo ve Televizyon kurumunda çalıştı. Vietnam, Arap - İsrail ve Hindistan - Pakistan savaşlarını izledi. Vietnam Savaşı’nda yaralandı. 1979 İran Devrimi’nin ardından Fransa’ya gitti. 1982’de geldiği Türkiye’ye 1984’te yerleşti. Sayısız televizyon çalışmasına imza attı. Seksen üç belgesel filmi ve bu filmler arasında gösterimi üç buçuk yıl süren sosyal içerikli Şehir adlı belgeseliyle dikkat çekti.

Politik ve sosyal içerikli beş yüzden fazla makalesi çeşitli gazete ve dergilerde yayımlandı. 1964 yılında televizyonda yayımlanan “İnsanları Koruma Cemiyeti” adlı, kara mizah içerikli Mopet Show’un da yazarlığını ve yönetmenliğini yaptı. 1974 En İyi Belgesel Ödülünü, 1976 Televizyonda Yılın En İyi Röportajı Ödülünü, 1976 En İyi Muhabiri Ödülünü, 1972, 73-74-75 ve 76 yıllarının Taç Ödüllerini aldı. Türkiye’de birçok kişisel resim sergisi açan ve karma sergilere katılan sanatçının, Talisman adlı tiyatro çalışması, T.C. Kültür Bakanlığı tarafından Devlet Tiyatroları Arşivine kabul edildi. İngilizce ve Farsça şiir kitapları da vardır."

Detaylar
Lot: 24 » Resim

NİMETULLAH GERASİM (1904-1986)

"Natürmort". Tuval üzerine yağlıboya. 70 x 50 cm. 1975 tarihli. İmzalı.

"Tıp Öğrenimini yarıda bırakarak, Leningrad Güzel Sanatlar Akademisi'nde okudu. Bu okulu bitirdikten sonra, Paris Güzel Sanatlar Akademisi'nin portre ve peyzaj bölümlerine devam etti. 1932-1936 yıllarında Persepolis kazılarında arkeolog ve heykeltıraş olarak çalıştı. 1936-1956 yıllarında bulunduğu Shanghai'da sergiler açarak, Çin sanat çevrelerinin dikkatini çekti.

1956'da Türkiye'ye geldi. 1969'a kadar yaşamını İstanbul'da sürdürdü. Bu tarihten sonra Ankara'ya yerleşti. Yurt içinde ve yurt dışında karma sergilere katıldı. Türkiye'de 50 kadar kişisel sergi düzenledi.
 Yapıtları, Amsterdam, New York, Washington gibi kentlerin müze ve özel koleksiyonlarında yer aldı. Yapıtları Christie's ve Sothebys gibi dünya devlerinin müzayedelerinde dönem dönem satışa sunulmaktadır".

Detaylar
Lot: 26 » Resim

AGOP ARAD (1913-1990)

"Tarabya Koyu". Duralit üzerine yağlıboya. 50 x 80 cm. İmzalı.

"Ailesi İstanbul’a yerleşince bir Fransız kolejinde orta öğrenim gören sanatçı daha sonra İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi’ne girdi. Burada, önce Nazmi Ziya Güran ve İbrahim Çallı'nın, daha sonra da Léopold Lévy’nin atölyelerinde çalıştı. Resim çalışmalarını Paris’te Frochot Akademisi’nde sürdürdü.

28 Mart 1940’te İstanbul Gazeteciler Cemiyeti’nin Beyoğlu Lokali’nde Liman Resim Sergisi adıyla ilk toplu sergilerini düzenleyen “Yeniler grubu”na katıldı ve grubun sanat görüşünü paylaştı. Sonra gazetecilik mesleğine atıldı (1986’da Burhan Felek Hizmet Ödülü’nü aldı); ama resim çalışmalarını da sürdürüp, çeşitli sergilere katıldı.

Agop Arad’ın sanatı, kısa süren soyut nitelikli resimleri göz önünde tutulmazsa, aşağı yukarı bütün akademik eğilimlerin dışında kalmıştır. Gücünü kişisel gözlem ve deney birikimlerinden almıştır. Fransa’da yanında çalıştığı Jean Metzinger, kübist eğilimi açısından Agop Arad’ı pek etkilememiştir. İlk resim bilgilerini aldığı izlenimci atölyelerin de sanatına yönlendirici bir katkısı olmamıştır.

Yalnızca, 1940 kuşağı ressamlarına kişiliklerini bulma yolunda belli bir yön çizmiş olan Léopold Lévy’nin önerilerinden esinlendiği söylenebilir. Bu arada özellikle Yeniler grubunun toplumsal kaynaklı bir resim yaratma yolundaki çabaları, sanatçının kişiliği üstünde olumlu etkiler yaratmıştır. Bu etki onu doğa inşan gerçekliğinin yansıdığı İstanbul yaşamını yorumlamaya yöneltmiştir.

 

Agop Arad’ın bu resimleri, öğrendiği bütün teknikleri ve sanatsal eğilimleri bir yana bırakarak, içinden geldiği gibi yapmaya yönelen yapmacıksız ressamları (bu arada da naif ressamları) akla getirir. Gerçekten sanatçının İstanbul’un gündelik yaşamını yansıtan çalışmaları, doğrudan doğruya gözlem yeteneğine dayanır. Gördüğünü, katışıksız renklerle herhangi bir abartmaya yer vermeden tuvale aktarma kaygısı, Agop Arad’ın sanatına, halk resimlerine özgü bir nitelik de kazandırmıştır.

İstanbul’un orta sınıf halkının, çalışan ve üreten kesimin çevreyle bütünleşen yaşamını, parklardaki pazar gezintilerini, bu insanların doğal davranışlarıyla kolayca özdeşleşen bir alçakgönüllülük içinde vermiştir. Sanatın insan ve toplum hizmetindeki yönünü, olanca diriliği ve yöreye bağlı önyargısız duyarlığı doğrultusunda yansıtır. Bu yönüyle toplum ve yöre gerçeklerinden hareket eden ve büyük bölümü 1940 kuşağı sanatçıları arasında yer alan ressamlar topluluğunun ortak eğilimlerine bağlanabilir."

Detaylar
Lot: 27 » Resim

ÖZER KABAŞ (1938-1998)

"İşçiler-İnsanlar". Tuval üzerine yağlıboya. 91 x 86 cm. Arkasında imzalı sergi etiketi bulunmaktadır.

"1957’de Robert Kolej Mühendislik Okulundan (günümüzde Boğaziçi Üniversitesi) mezun oldu. 1957-1962 yıllarında Amerika’da Yale Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünde eğitim gördü. Joseph Albers ve Jack Tworkow gibi sanatçıların öğrencisi oldu. Mezun olduğu yıl ilk kişisel sergisini ABD’de açtı. Aynı yıl Türkiye’ye döndü.

1964-1974 yıllarında Robert Kolej’de ve 1971’den itibaren Boğaziçi Üniversitesi’nde öğretim üyesi olarak çalıştı. 1971’de iki kardeşi ile birlikte kurduğu Urart Sanat Atölyesinde modern takı tasarımında öncülük yaptı. 1983’te Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde dersler vermeye başladı. 1990 yılında Resim Ana Sanat Dalı’nda profesör oldu. 1991’de Resim Bölümü Başkanı oldu.

1975’ten itibaren resimlerinde ağırlıklı olarak deniz ve denizcilik konularını işledi. Ölümünün 10. yılı olan 2008’de Yapı Kredi Kâzım Taşkent Sanat Galerisi’nde geniş bir retrospektif sergisi açıldı ve kitabı yayınlandı.

 

Prof. Özer Kabaş, kendi sanatını şöyle anlatıyor: “Desen, kurgu, boya sıralamasının akademik modern sanata da epey yerleşmiş olan evcil ve tertipli yönteminin tepetaklak olduğu bir döneme tanık olarak yurda döndük. Desen, sürüş, boya sıralamasındaki değişken, dinamik ve estetik ögeleri figür deformasyon ve ifadesini yoğunlaştırmak ve pekiştirmek için kullanarak eleştirel türde sosyal içerikli resimler yaptım. Kendi yaptığım resimlerde de gördüm ki, deseni resmin sonuna kadar taşımak, fırçayla barıştırmak, desenin önemini azaltmıyor, tersine desen resmin sonucuna yönelik renklerle barışarak, çağdaş bir biçimde hayatiyet kazanıp, fırça ve boyanın içine yürüyerek resim bitinceye kadar kendini canlı tutuyor.”

 

Kişisel sergileri
1962 – Ross Talalay Galerisi, New Haven, ABD

1965 – Türk-Alman Kültür Merkezi, Beyoğlu

1968 – Şehir Galerisi, Beyoğlu

1971 – Takı sergisi, Hilton

1979 – İstanbul Sanat Bayramı, Yeni Eğilimler, Aya İrini

1982 – Maçka Sanat Galerisi

1987 – Maçka Sanat Galerisi

1993 – Yapı Kredi Kâzım Taşkent Sanat Galerisi

1993 Yapı Kredi İzmir Sanat Galerisi

1998 – Yapı Kredi Kâzım Taşkent Sanat Galerisi

 

Ödülleri
1962 – Yale Üniversitesi, desen dalında En Başarılı Öğrenci Ödülü

1965 – 11. TMTF Uluslararası Kültür Festivali, gravür dalında 35 yaş altı En İyi Türk Sanatçısı Ödülü

 

 

1967 – 1. Hisar Kısa Film Yarışması, 16. mm. dalında İstanbul Hatırası adlı filmiyle Birincilik Ödülü

1973 – Akbank Yaratıcı Gücü Teşvik Yarışması, kuyumculuk dalında Üçüncülük Ödülü

1980 – Resim Heykel Müzesi ve Derneği Günümüz İstanbul Sanatçıları Sergisi Başarı Ödülü"

Detaylar
Lot: 33 » Resim

BATİST (BAPTISTE) LİMONJİAN / LİMONCU EFENDİ

"Natürmort". İmzalı. 1895 tarihli. İpek üzerine yağlıboya. Sanayi-i Nefise üretimi çok özel orijinal çerçevesi içerisinde. 50 x 40 cm. Çerçeveli ebat: 65 x 55 cm.

Müzehane-i Hümayun Ressamı ve minyatür sanatçısı olan Limoncu Efendi, Asar-Atika Müzesi (İstanbul Arkeoloji Müzesi) Müdür Muavinliği ve Saltanat Müzesi konservatörlüğü gibi önemli görevlerde bulunmuştur. 1873 yılında ilk kez gerçekleştirilen Sanayi Mektebi Sergisi düzenleme komitesinde Limoncu Efendi, Ali Efendi ve Şeker Ahmet Paşa bulunmaktadır.

Referans: Osmanlı İmparatorluğunda Ermeni Ressamlar / Garo Kürkman
Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi / Mustafa Cezar
 

Detaylar
Lot: 57 » Resim

HENRI EMILIEN ROUSSEAU (1875-1933)

"Atlılar". İmzalı. 41 x 50 cm. Karton üzeri yağlıboya.

"Provenance : Ader Müzayede Evi - Paris"

Sanatçının Dünya Müzayedelerinde Satılan Bazı Eserleri

1) Christie's - 6.6.2007 - "Caid El-Ayadi des Rhamnas" Tablosu (145 x 115 cm) - 550.000 Euro


2) Compagnie Marocaine des Oeuvres - "Le Sultan de Maroc et son escorte" Tablosu (80x115 cm) - 19.12.2009 - 440.000 Euro


3)Christie's - "The Falconers" Tablosu (65 x 54 cm) - 02.07.2008 - 360.000 Euro


4)Sotheby's - "Entree du village" Tablosu - 30.15.2008 - 275.000 Euro

Detaylar
Lot: 58 » Resim

HENRY JEAN PONTOY ( 1888-1968)

"Foule Devant La Porte Bab Mansour". İmzalı. 1932 tarihli. Ahşap üzeri yağlıboya. 30 x 40 cm. Provenance: Millon Müzayede - Paris.

Sanatçının Dünya Müzayedelerinde Satılan Bazı Eserleri

1) Sotheby's - 19.10.2006 - "Les Lavandieres a Tiznit" - 135.000 Euro

2)Compagnie Marocaine des Oeuvres - 14.4.2007 - "Marche devant la kasbah" - 125.000 Euro

3)Tajan - 7.12.2006 - "Su Taşıyan Kadınlar" - 122.000 Euro

Detaylar
Lot: 61 » Resim

FRANÇOİS PERİLLA

1929 tarihli. İmzalı. "Üsküdar'da Sokak" . Kağıt üzeri suluboya. 50 x 38 cm.

Sanatçının Dünya Müzayedelerinde Satılan Benzer Eserleri:

1) Sotheby's - 17.07.2007 - "Selanik (1929) - 50x37 suluboya" - 2000 Sterlin

Sanatçının hayatıyla ilgili ayrıntılı bilgi için lütfen ziyaret ediniz.

https://nataliavogeikoff.com/2019/02/10/the-mystery-artist-in-search-of-francois-perilla/

Detaylar
Lot: 65 » Resim

TURGUT ATALAY (1918-2004)

"Natürmort". Tuval üzerine yağlıboya. 55 x 46 cm. 1990 tarihli. İmzalı.

"1936-1945 arasında Nazmi Ziya, İbrahim Çallı ve Leopold Levy atölyelerinde sanat öğrenimi gördü. İki yıl R. Belling’in yanında heykel etütleri yaptı. 1940’da Yeniler (Liman Ressamları) Grubunun kuruluşuna katıldı. 1946’da Paris’te düzenlenen uluslararası bir sergiye (UNESCO) yapıtlarıyla girdi.

Aralıklı olarak dört yıl resim öğretmenliği yaptıktan sonra, tiyatro ve opera dekoratörü olarak uzun yıllar çalıştı. Ressam ve Heykeltıraşlar Derneği’nin yurt içinde ve dışında düzenlediği sergilere katıldı. 1964’te Akademi Sanat Ödülünü kazandı. Resimlerinde klasik etüt birikimlerinin oluşturucu etkileri egemendir. Figür kaynaklı sanat anlayışının sürdürücüleri arasında yer alır."

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 4
sonraki