• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

20. Koleksiyonluk Resim ve Hat Müzayedesi

20. Online Müzayede'de yer alan tüm eserler kurumumuz güvencesinde olup, resim ekspertizleri Yüksek Ressam / Restoratör BAYRAM KARŞİT tarafından yapılmıştır.

20. Online Müzayede 4 EYLÜL PAZAR günü saat 19:00'dan itibaren CANLI olarak devam edecektir.  Her lotun ekranda kalma süresi 25 saniyedir. Lotlar sıra ile satışa çıkacak ve son 10 saniyede teklif gelmesi halinde her lot 20 saniye daha uzayacaktır.

Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 10 (on) iş günüdür. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir.Aksi halde hukuki işlem başlatılır ve cezai şartlar uygulanır.

Sayın koleksiyoner ve sanatseverler, eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +905321715331 numaralı telefondan bilgi alabilir, Hüsrev Gerede Caddesi no: 52/2 Teşvikiye'deki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Lot: 2 » Resim

HAMİT GÖRELE (1896-1980)

"Deniz Peyzajı". İmzalı. Karton üzeri yağlıboya. 34 x 48 cm.

1896 yılında Görele’de doğdu. İlk ve orta okulu Gümüşhanede okudu. Lise öğrenimini İstanbul’da bitirdi. 1922 yılında girdiği mühendis mektebinden 2 yıl sonra ayrılarak Güzel Sanatlar Akademisi’ne girdi. 1928 ‘de Akademiden mezun olduktan sonra Hikmet Onat ve Çallı İbrahim ile çalışmalar yaparken Amerikan Kız Koleji’nde ve Galatasaray Lisesinde Resim Öğretmenliği yaptı. 1928 yılında Avrupa Resim Yarışmasını 2.likle kazanınca Maarif Vekaleti tarafından Fransa’ya tahsile gönderildi. Paris’teki başarılarından dolayı 16.2.1929’da Maarif Vekaletinden takdirname aldı. 1930 ‘da Montparnasse Bulvarı “Grand Galerie Moderne” de açılan karma sergide Firavunun Eşi ve Odalık adlı resimleriyle Cezanne, Matisse, Picasso, Bonnard ve Lhote gibi çağımızın dev ressamlarıyla yan yana yer aldı.

Görele, Andre Lhote atölyesinde ve Akademie Moderne ‘de dört yıl çalıştı. 1933 ‘te yurda döndü. Bir yandan “Müstekil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği” ‘nin sergilerine katılan ve başkanlığını da yapan sanatçı diğer taraftan açtığı kişisel sergilerle çağdaş türk resminin ilk örneklerini de verdi. 1934 ile 1940 yılları arasında İstanbul, Ankara ve Anadolu’nun çeşitli illerinde (Antalya,Erzurum,Çankırı,Sivas) resim öğretmenliği yapan Görele çeşitli sergilerle sanat yaşamını sürdüdü.

Görele Her yenlikte olduğu gibi çeşitli eleştrileride göğüslemek zorunda kaldı.Sanatçı katıldığı yurt içi ve yurt dışı sergilerin dışında çok sayıda yazı,makale,eleştri ve çevirilerle Türk resim sanatına modern kişiliğini kazandırmak için uzun, yorucu, dirençli ve çoğu zamanda tek başına ve özverili bir mücadele verdi. 1965’te Türk Çağdaş Ressamlar Derneği Başkanlığına getirilen sanatçı, 1967 yılında “Yılın Sanatçısı” ödülüne değer görüldü. Hamit Görele daha sonra 1978 yılında “ Devlet Onur Belgesi “ verilen iki ressamdan biri oldu. Türk resim sanatının önemli yapı taşlarından biri olan Hamit Görele 6 Haziran 1980 tarihinde aramızdan ayrıldı.

Detaylar
Lot: 5 » Resim

MELAHAT ÜREN (1918-1969)

"Natürmort". İmzalı. 1960 tarihli. Karton üzeri yağlıboya. 57 x 41 cm.

Midilli'de doğdu. Özel derslerle sanat eğitimine başladı. 1938-1939 ve 1962-1963 yıllarında Paris'te sanat eğitimini pekiştirdi. Bir süre Kurtuluş Ortaokulu'nda resim öğretmenliği yaptı.Eşi Eşref Üren gibi duygulu, şiirsel bir boya anlatımına ulaşmıştır. Özellikle natürmortlarında çok başarılı olmuştur. Ankara Resim ve Heykel Müzesi'ndeki Eserleri R-0384 Burdur (Bağ Bozumu ), R-0696 Leylaklar, R-1894 Natürmort-1958, R-2786 Paris'ten Petint - Pent İzmir Resim ve Heykel Müzesi ve Galerisi'ndeki Eserleri R-0415, Portre
Detaylar
Lot: 11 » Resim

HAMİT GÖRELE (1903-1980)

"Balıkçılar". Karton üzerine yağlıboya. 30x 40 cm. İmzalı. *Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.

1896 yılında Görele’de doğdu. İlk ve orta okulu Gümüşhanede okudu. Lise öğrenimini İstanbul’da bitirdi. 1922 yılında girdiği mühendis mektebinden 2 yıl sonra ayrılarak Güzel Sanatlar Akademisi’ne girdi. 1928 ‘de Akademiden mezun olduktan sonra Hikmet Onat ve Çallı İbrahim ile çalışmalar yaparken Amerikan Kız Koleji’nde ve Galatasaray Lisesinde Resim Öğretmenliği yaptı. 1928 yılında Avrupa Resim Yarışmasını 2.likle kazanınca Maarif Vekaleti tarafından Fransa’ya tahsile gönderildi. Paris’teki başarılarından dolayı 16.2.1929’da Maarif Vekaletinden takdirname aldı. 1930 ‘da Montparnasse Bulvarı “Grand Galerie Moderne” de açılan karma sergide Firavunun Eşi ve Odalık adlı resimleriyle Cezanne, Matisse, Picasso, Bonnard ve Lhote gibi çağımızın dev ressamlarıyla yan yana yer aldı.

Görele, Andre Lhote atölyesinde ve Akademie Moderne ‘de dört yıl çalıştı. 1933 ‘te yurda döndü. Bir yandan “Müstekil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği” ‘nin sergilerine katılan ve başkanlığını da yapan sanatçı diğer taraftan açtığı kişisel sergilerle çağdaş türk resminin ilk örneklerini de verdi. 1934 ile 1940 yılları arasında İstanbul, Ankara ve Anadolu’nun çeşitli illerinde (Antalya,Erzurum,Çankırı,Sivas) resim öğretmenliği yapan Görele çeşitli sergilerle sanat yaşamını sürdüdü.

Görele Her yenlikte olduğu gibi çeşitli eleştrileride göğüslemek zorunda kaldı.Sanatçı katıldığı yurt içi ve yurt dışı sergilerin dışında çok sayıda yazı,makale,eleştri ve çevirilerle Türk resim sanatına modern kişiliğini kazandırmak için uzun, yorucu, dirençli ve çoğu zamanda tek başına ve özverili bir mücadele verdi. 1965’te Türk Çağdaş Ressamlar Derneği Başkanlığına getirilen sanatçı, 1967 yılında “Yılın Sanatçısı” ödülüne değer görüldü. Hamit Görele daha sonra 1978 yılında “ Devlet Onur Belgesi “ verilen iki ressamdan biri oldu. Türk resim sanatının önemli yapı taşlarından biri olan Hamit Görele 6 Haziran 1980 tarihinde aramızdan ayrıldı.

Detaylar
Lot: 26 » Resim

CELAL UZEL (1901-1965)

"Bursa'dan".20 x 25 cm. Mukavva üzeri yağlıboya. İmzalı.

İlk resim çalışmalarına Üsküdarlı Cevat ile başlayan sanatçı, İstanbul Öğretmen Okulu’nda Şevket Dağ’ın öğrencisi olur. Erzurum, Edirne ve İzmir’de resim öğretmenliği yapar. Sanatçı resim sanatının geleneksel temalarına dayanan bir gelişim çizgisi izlemenin yanı sıra, 1914 kuşağı empresyonizminin ışık ve biçim anlayışından etkilenmiş; ışığın, biçimleri yalayarak geçtiği; yumuşak fırça darbelerinin birbiriyle kaynaştığı bir üslup benimsemiştir. Geleneksel izlenimcilik anlayışını sürdüren sanatçı; doğayı özellikle de İstanbul manzaralarını içten, duyarlı, hassas bir yaklaşımla yansıtırken Üsküdarlı Cevat tesirindedir. Şevket Dağ’ın etkisiyle ‘iç mekan’ temasını benimserken daha kontrollü bir düzen anlayışı, net biçimleme özelliği yansıtır. Ayasofya, Topkapı Sarayı, Şehzadeler Odası gibi iç mekan konulu eserlerinde mimari kurgunun yapısallığını öne çıkaran perspektif oyunlarıyla, dış mekandan içeri süzülen ışık huzmeleriyle, süsleme öğelerindeki ayrıntılı tavrıyla bu geleneğin duyarlı bir uygulayıcısı olduğunu ortaya koyar. Yoğun renk ve ışık etkisi taşıyan peyzajlarında coşkulu ve dinamik bir hava sezilirken tüm eserlerinde fark edilen belirleyici tema ‘psikolojik boyuttur’. Ankara Resim ve Heykel Müzesi'ndeki Eserleri R-0418-Fatih Cami, R-1237-Sokak, R-1321-Peyzaj, R-2308-İsimsiz, R-2310-İsimsiz, R-2314-İsimsiz, R-2316-İsimsiz, R-2317-İsimsiz İzmir Resim ve Heykel Müzesi ve Galerisi'ndeki Eserleri R-0042, Manzara, R-0326, Peyzaj (Halkapınar Deresi-İzmir), R-0327, Peyzaj
Detaylar
Lot: 39 » Resim

GÜL DERMAN (1948-1994)

"İstanbul". İmzalı. 1980 tarihli. Prestual üzeri yağlıboya. 48 x 33 cm.

1971’de İDGSA Resim Bölümü Bedri Rahmi atöylesini bitirdi. 1982’de İÜ Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü’nde Resimli Taşbaskı Halk Hikayeleri konulu doktora tezini verdi. 1970, 1975 ve 1980’de Salzburg Yaz Akademisi’nde Prof.Eglau ve Prof.Otte ile çalıştı. 1977’de Rochester İnstitute of Technoloy baskı atölyesinde, konuk sanatçı olarak özgün baskıresim çalışmaları üzerinde yoğunlaştı. Salzburg lito atölyesine, sanatçılar birliğinin çağrılısı olarak katıldı. Yurtdışında ilk kişisel sergisini, 1972’de Fransa’da açtı. Serigrafi tekniğine dayalı özgün baskıresimlerinde, açık tonlardan ve lekelerden oluşan ve İstanbul’un doğa izlenimlerini, ya da yöresel yaşam sahnelerini yansıtan kompozisyonları düşsel bir duyarlıkla yüklüdür. İzlenimlerin sıcak ve içten etkisi, çizgisellikten uzak görüntüsü, renklerin saydamlığı, bu resimlere fantastik bir boyut kazandırır.

 

Ödüller: 

1975 Ankara Sanat Dergisi Resim Yarşıması (Başarı Ödülü) 1976 UFACSİ (Clermont-Ferrand, Kadın Sanatçılar Ödülü) 1979 UFACSİ (Başarı Ödülü) 1986 İtalya (Rafaella Resim Yarışması (5.lik Ödülü) 1987 XIII. Trofeo Dürer Milano (İtalya) Resim Yarışması (Başarı Ödülü)

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 5
sonraki