• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

18. Koleksiyonluk Resim ve Hat Müzayedesi

18. Online Müzayede'de yer alan tüm eserler kurumumuz güvencesinde olup, resim ekspertizleri Yüksek Ressam / Restoratör BAYRAM KARŞİT tarafından yapılmıştır.

18. Online Müzayede 24 Nisan PAZAR günü saat 17:00'dan itibaren CANLI olarak devam edecektir.  Her lotun ekranda kalma süresi 25 saniyedir. Lotlar sıra ile satışa çıkacak ve son 10 saniyede teklif gelmesi halinde her lot 20 saniye daha uzayacaktır.

Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 10 (on) iş günüdür. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir.Aksi halde hukuki işlem başlatılır ve cezai şartlar uygulanır.

Sayın koleksiyoner ve sanatseverler, eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +905321715331 numaralı telefondan bilgi alabilir, Hüsrev Gerede Caddesi no: 52/2 Teşvikiye'deki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Lot: 26 » Resim

ABDULLAH ÇİZGEN (1907-1987)

"Natürmort". İmzalı. 55 x 65 cm. 1956 tarihli. Duralit üzeri yağlıboya.

Hat ve ebru sanatçısı Necmeddin Okyay ile ressam Hasan Tahsin’in yönlendirmesiyle Sanayi-i Nefise Mektebi’ne giren Abdullah Çizgen, burada İbrahim Çallı ve Feyhaman Duran’ın atölyelerinde öğrenim gördü. 1932 yılında, Feyhaman Duran atölyesinden mezun olduktan sonra, Topkapı Sarayı Müzesi’nde çalışmaya başladı ve müzenin resim ve Türk işleme bölümlerinin kurulmasında büyük çaba gösterdi. O yıllarda İstanbul’da yaşayan Perof’tan tablo onarım tekniklerini öğrenerek saray koleksiyonunda bulunan pek çok eski tabloyu onardı. Yeni meclis binasının dekorasyonu için Anadolu’ya gönderilen ressamlar grubunda da yer alan sanatçı, bu grupla birlikte Konya’ya giderek bu yöreden yaptığı resimlerle Konya’da bir sergi düzenledi.  Arkeoloji çalışmalarına da katılan Çizgen, Keban Bölgesi’nden çıkarılan eserlerin çizimlerini yaptı. Topkapı Sarayı Müzesi’nde başladığı görevini Arkeoloji Müzesi’nde sürdürdü.

Topkapı Sarayı’nda çalıştığı dönemde sarayın tarihi atmosferinin de etkisiyle minyatür sanatına ilgi duyan ressam, bu sanatın bugünün resminde nasıl kullanılabileceği konusunda arayışlara girmiştir. Bu yıllarda, fotoğraf sanatçısı oğlu Gültekin Çizgen’in deyimiyle, ‘tam bir saray ressamı’ gibi çalışan sanatçı, Topkapı Sarayı’nın her köşesini konu olarak seçerek interior eserler gerçekleştirmiştir. Yine bu dönemde, şefliğini yaptığı sarayın Tarihi Portre Galerisi’ndeki sultan resimlerinden esinlenerek çeşitli sultan portreleri de yapmıştır. Cumhuriyetin ilk yıllarında yetişen pek çok yakın kuşak Türk ressamı gibi, Abdullah Çizgen de 1914 Kuşağı’nın (Çallı Kuşağı) İzlenimci anlayışını benimseyerek bu doğrultuda eserler vermiştir. Portre, interior ve figürlü kompozisyonların yanı sıra çok sayıda peyzaj ve natürmort da yapan Çizgen, Devlet Resim Heykel Sergileri ile Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği’nin sergilerine resim vermiş, yurtdışında Moskova ve Viyana’da sergilere katılmıştır.

Detaylar
Lot: 37 » Resim

SABRİ BERKEL (1907-1993)

"Hareket". MDF üzeri akrilik. 27,5 x 39,8 cm. İmzalı. *Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.

* Eserin 150 x 225 cm ebatlarındaki bir benzeri ENLEM-80 yayınları "Sabri Berkel" kataloğunda Resim-81 olarak yayınlanmıştır."

Detaylar
Lot: 39 » Resim

SABRİ BERKEL (1907-1993)

"Odalık". İmzalı. Karton üzeri akrilik. 50 x 35,5 cm. *Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.

* Eserin 61 x 49 cm ebatlarındaki bir benzeri YKY yayınları "Sabri Berkel Dönemler I" kataloğunda sayfa 110'da yayınlanmıştır."

Detaylar
Lot: 40 » Resim

SABRİ BERKEL (1907-1993)

"Nefertitili Natürmort". İmzalı. 29 x 23,3 cm.Mukavva üzeri yağlıboya. *Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.

* Eserin 162 x 130 cm ebatlarındaki bir benzeri YKY yayınları "Sabri Berkel Dönemler I" kataloğunda sayfa 117'de yayınlanmıştır."

Detaylar
Lot: 41 » Resim

SABRİ BERKEL (1907-1993)

"Geometrik Kompozisyon". İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. 30 x 59,5 cm. *Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.

Eserin 15 x 31 cm ebatlarındaki bir benzeri YKY yayınları "Sabri Berkel Dönemler II" kataloğunda sayfa 171'de yayınlanmıştır."

Detaylar
Lot: 43 » Resim

ABDULLAH ÇİZGEN (1907-1987)

"Topkapı Sarayı". İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. 54 x 65 cm. 1958 tarihli.

Hat ve ebru sanatçısı Necmeddin Okyay ile ressam Hasan Tahsin’in yönlendirmesiyle Sanayi-i Nefise Mektebi’ne giren Abdullah Çizgen, burada İbrahim Çallı ve Feyhaman Duran’ın atölyelerinde öğrenim gördü. 1932 yılında, Feyhaman Duran atölyesinden mezun olduktan sonra, Topkapı Sarayı Müzesi’nde çalışmaya başladı ve müzenin resim ve Türk işleme bölümlerinin kurulmasında büyük çaba gösterdi. O yıllarda İstanbul’da yaşayan Perof’tan tablo onarım tekniklerini öğrenerek saray koleksiyonunda bulunan pek çok eski tabloyu onardı. Yeni meclis binasının dekorasyonu için Anadolu’ya gönderilen ressamlar grubunda da yer alan sanatçı, bu grupla birlikte Konya’ya giderek bu yöreden yaptığı resimlerle Konya’da bir sergi düzenledi.  Arkeoloji çalışmalarına da katılan Çizgen, Keban Bölgesi’nden çıkarılan eserlerin çizimlerini yaptı. Topkapı Sarayı Müzesi’nde başladığı görevini Arkeoloji Müzesi’nde sürdürdü.

Topkapı Sarayı’nda çalıştığı dönemde sarayın tarihi atmosferinin de etkisiyle minyatür sanatına ilgi duyan ressam, bu sanatın bugünün resminde nasıl kullanılabileceği konusunda arayışlara girmiştir. Bu yıllarda, fotoğraf sanatçısı oğlu Gültekin Çizgen’in deyimiyle, ‘tam bir saray ressamı’ gibi çalışan sanatçı, Topkapı Sarayı’nın her köşesini konu olarak seçerek interior eserler gerçekleştirmiştir. Yine bu dönemde, şefliğini yaptığı sarayın Tarihi Portre Galerisi’ndeki sultan resimlerinden esinlenerek çeşitli sultan portreleri de yapmıştır. Cumhuriyetin ilk yıllarında yetişen pek çok yakın kuşak Türk ressamı gibi, Abdullah Çizgen de 1914 Kuşağı’nın (Çallı Kuşağı) İzlenimci anlayışını benimseyerek bu doğrultuda eserler vermiştir. Portre, interior ve figürlü kompozisyonların yanı sıra çok sayıda peyzaj ve natürmort da yapan Çizgen, Devlet Resim Heykel Sergileri ile Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği’nin sergilerine resim vermiş, yurtdışında Moskova ve Viyana’da sergilere katılmıştır.

Detaylar
Lot: 62 » Resim

SELAHATTİN TEOMAN (1901-1980)

"Mısır Tarlasında Kadınlar". İmzalı. 1960 tarihli. 54 x 66 cm. Tuval üzeri yağlıboya.

"1920 yılında İstanbul Öğretmen Okulu’ndan mezun olan Selahattin Teoman, Şevket Dağ ve Halil Paşa denetiminde resim çalışmaları yaptı. 1954 yılında Güzel Sanatlar Akademisi Ali Avni Çelebi Atölyesi’ne devam etti. Güzel Sanatlar Birliği’ne üye oldu. Rumelihisarı Müzesi’nde müdürlük görevinde bulundu. İzlenimci anlayışa dayalı peyzajlarıyla tanınan ressamın eserleri arasında, özellikle 1914 Kuşağı ressamlarında tipikleşen Boğaziçi resimleri geleneğini sürdüren tabloları önemli yer tutar. Sanatçı ayrıca, İstanbul görünümleri  ve Topkapı Sarayı’ndan enteriyörler de çalışmıştır. 1980 yılında ABD’de vefat etmiştir. "

Detaylar
Lot: 63 » Resim

SELAHATTİN TEOMAN (1901-1980)

"Topkapı Sarayı". İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. 73 x 60 cm.

"1920 yılında İstanbul Öğretmen Okulu’ndan mezun olan Selahattin Teoman, Şevket Dağ ve Halil Paşa denetiminde resim çalışmaları yaptı. 1954 yılında Güzel Sanatlar Akademisi Ali Avni Çelebi Atölyesi’ne devam etti. Güzel Sanatlar Birliği’ne üye oldu. Rumelihisarı Müzesi’nde müdürlük görevinde bulundu. İzlenimci anlayışa dayalı peyzajlarıyla tanınan ressamın eserleri arasında, özellikle 1914 Kuşağı ressamlarında tipikleşen Boğaziçi resimleri geleneğini sürdüren tabloları önemli yer tutar. Sanatçı ayrıca, İstanbul görünümleri  ve Topkapı Sarayı’ndan enteriyörler de çalışmıştır. 1980 yılında ABD’de vefat etmiştir. "

 

Detaylar
Lot: 65 » Resim

HALİM FİKRİ (1888-1937)

"Topkapı Sarayı Bahçesinden". Eski Türkçe imzalı. 32 x 22 cm. Tuval üzeri yağlıboya.

"Halim Fikri (d. 1888 – ö. 1937) Asker ressamlarımızdan olup, Harbiye'de Halil Paşa ve Hoca Ali Rıza'dan ders almıştır. Bu nedenle eserlerinde bu iki hocanın belirgin etkileri görülür. Askeri nedenlerle yaptığı yurt dışı gezilerinde sanatını zenginleştirme fırsatı bulmuştur."

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 4
sonraki